Självbetjäning för ett globalt företag

Företaget är ett relativt nytt företag som har byggt upp en helt ny infrastrukturmiljö baserad på Microsoft Azure och Office 365.

 

Smartsmiling har infört SMARTCatalogue som beställningsportal där verksamheten kan göra olika typer av beställningar mot t.ex. Azure, Office 365 och Service Now. Applikationer i Intune publiceras automatiskt i SMARTCatalogue så att användare kan beställa applikationer själva. I Office 365 hanterar man exempelvis Microsoft Teams via portalen för att säkerställa att siterna läggs upp på ett strukturerat sätt med rätt namnstandard m.m..

SMARTCatalogue har också kopplats till Ateas hårdvarubeställning där information om utbud hämtas och publiceras i SMARTCatalogue. Status på leveransen hämtas från Atea och publiceras i portalen, så att beställaren kan se hur långt arbetet har kommit i processen. SMARTCatalogue används globalt av företaget och kommer användas i länder som Sverige, Kina, Belgien, Storbritannien, Nederländerna, Kanada och USA.

Kontakta oss

Vi hjälper dig att ta fram den bästa lämpade lösningen för din digitala arbetsplats.

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.